قصد قزاقستان و مغولستان مبنی بر ایجاد یک موزه مشترک

نهمین نشست کمیسیون بین دولتی قزاقستان و مغولستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی در اولان باتور برگزار شد.

نهمین نشست کمیسیون بین دولتی قزاقستان و مغولستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی در اولان باتور برگزار شد.

ریاست هیات قزاقستانی را در نشست اولان باتور، دارخان کیدرالی وزیر اطلاع رسانی و توسعه اجتماعی و رئیس کمیسیون مشترک بین دولتی قزاقستان و مغولستان بر عهده داشت.

قصد قزاقستان و مغولستان مبنی بر ایجاد یک موزه مشترکدارخان کیدیرالی در جریان این سفر با لووسانتسرنگین انخ امگالان وزیر آموزش و پرورش مغولستان دیدار و گفتگو کرد.

درخان کیدیرالی گفت: " مغولستان یک شریک قابل اعتماد برای قزاقستان است و این کشور برای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اهمیت زیادی قائل است. وی گفت ما همچنین در سازمان‌های بین‌المللی همکاری نزدیک داریم. در این راستا قصد داریم در زمینه‌های آموزشی و علمی، اطلاعاتی و باستان شناسی به ویژه در زمینه افتتاح موزه مشترک، مطالعه مشترک تاریخ عشایر به همکاری ادامه دهیم. اخیراً کانال UBS مغولی و شبکه تلویزیونی "Khabar" تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. کار در این راستا ادامه خواهد داشت."

لووسانسرن انخ آمگلان خاطرنشان کرد که روابط دوستانه‌ای بین دو کشور وجود دارد و از پیشنهادات دارخان کیدرالی برای ایجاد پروژه‌های مشترک در زمینه آموزشی، فرهنگی و باستان شناسی حمایت می‌کند.

طرفین در خصوص آموزش دانشجویان در چارچوب کمک‌های مالی بین دولتی، ایجاد روابط علمی و تقویت روابط فرهنگی و بشردوستانه گفتگو کردند.

در ادامه این نشست، روسای مشترک روند امضای پروتکل کمیسیون را انجام دادند.

همچنین، وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری قزاقستان و وزارت محیط زیست و گردشگری مغولستان یادداشت تفاهمی در مورد حفاظت از منابع طبیعی امضا کردند.

تاریخ: ۵ خرداد ۱۴۰۲

https://www.gov.kz/memleket/entities/qogam/press/news/details/562091?lang=ru

کد خبر 15755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =